söndag, november 16, 2008

lista

En timme kvar till spöktimmen och tankarna på sängen.
I fredags blev det chill med bra brudar hemma hos Å. Alldeles för mycket onyffigheter och film.
Åkte till Göteborg på lördag förmiddag för dop och bröllop, mysigt och fint. Sen blev det middag och alkohol innan jag satte mig på tåget hem för utgång med brudarna. Idag har varit en latdag med alldeles för många timmar framför tvn. Tog som tur var tag i oss själva och tog på oss halsdukar och tjocka jackor och traskade och handlade. Söndagsmiddag har börjat bli en bra bakistradition nu.

Från Göteborg för ett tag sen då det som vanligt var lite kaos
Senaste:
1. mening du sa: "Nej, jag hade inte ens tänkt att äta."
2. personen du pratade med: mamma
3. du fick sms av: det var nog mamma de också
4. du kramade: de blev en hel del kramande på b&b igår
5. kläder: 2 lager strumpbyxor, spetsbody och tröja
Imorgon:
7. är det: en tråkig dag
8. planer: lite skola och sen träning
Favorit:
10. nummer: 10
11. färg: svart, om det nu är någon färg, det är väl iallafall min favoritfärg när det gäller kläder.
12. årstid: sommar, fast våren är också rätt trevlig
Frågor & Svar:
13. saknar du någon? jo det gör jag nog
14. humör för tillfället? trött och sötsugen
15. det första du gjorde i morse? diskuterade gårdagens bravader med Catta
16. vad åt du sist? sesampanerad torsk med hasselbackspotatis, vitvinssås och ugnsgratinerade grönsaker, en riktig festmåltid
18. tror du på distansförållanden? jag hade nog inte klarat av det, sen är det ju frågan vad som räknas som distans också
19. vem tänker du på just nu? ingen alls, totalt fokuserad på listan
20. tror du att personen tänker på dig med? antagligen inte
21. vart reste du sist? göteborg i lördags
22. vad gjorde du igår kväll? massa, var på dop & bröllop och sen blev det fylla och härligheter resten av natten
23. liknar du din mamma eller pappa? får höra att jag är lik min mamma och det är ju inget bra
24. ler du ofta? definera ofta
25. kärlek, skönhet eller kreativitet? kärlek
26. önskar du dig något när du ser en fallande stjärna? har aldrig sett ett stjärnfall
27. i vems säng sov du i igår natt? sov på jens soffa
28. vilken färg har din tröja? svart
Sorg:
29. har du någonsin gråtit tills tårarna tagit slut? det har väl hänt
30. har du någonsin gråtit dig till sömns? ja
31. gråter du när du skadar dig? jag gråter mest när jag är ledsen
Lycka:
32. är du en glad person? i rätt sällskap
33. vad gör dig glad? oj det finns många saker som gör mig glad
34. önskar du att du var lyckligare? ja
35. är lycka överskattat? nej
36. kan musik göra dig glad? väldigt
Kärlek:
37. har någon annan än din familj sagt "jag älskar dig"? kanske någon vän på fyllan
38. har du någonsin sagt "jag älskar dig" och menat det? jag älskar ju mina vänner
39. har du varit kär? ja
40. tror du på kärlek? ibland
Hat:
41. har du varit så arg på någon så du börjat gråta? joråå
42. har du blivit sviken någon gång? flera gånger
Skolan:
43. gillar du skolan? om jag gör!
44. favoritämne? textil
45. värsta ämne: ogillar nog dem flesta
46. har du spytt i skolan nån gång? det vet jag inte
47. är skolmaten god? man blir ju för det mesta mätt iallafall, fast jag är ju inte särskilt kräsen
48. vem hatar du verkligen? majoriteten av min klass
49. har du någonsin gjort en hat-lista? inte på senare år
50. är du en mobbare? nej

Inga kommentarer:

gästbok och <foo
gästbok och besöksräknare